Kartergáz olajleválasztó (gyári) tisztítása.

















Kartergáz olajleválasztó tisztítását közvetlenül olajcsere előtt ajánlott elvégezni, így a karterba esetlegesen bejutó kosz a fáradt olajjal együtt távozik.
A kartergázcső alsó vége egy M8-as anyával rögzített fedélhez kapcsolódik, ezt a fedelet levesszük.
A fedél levétele után a tőcsavar kihajtása következik, a tőcsavar, egészen a tövénél hatlapfejű, én egy négyszögletesre köszörült csődarab és egy 13-as krova segítségével szoktam kihajtani, de jó lehet hozzá egy 13-as hosszú csőkulcs...
Ezután az olaj-visszafolyócső kelyhét kell kiemelni (az olaj-visszafolyócsővel együtt) Én egy vékony, rugalmas pengéjű késsel szoktam körben meglazítani a letapadt lemezt (elölről vagy hátulról körbevezetem a motorblokk és az olajvisszafolyócsö kelyhe között a kés pengéjét, vagy ha nem sikerül körbevezetni, akkor felülről beszúrogatva lazítom meg, majd körben végighúzom.)
Ezután egy laposcsőrű kombinált fogóval megfogjuk az első vagy hátsó egyenes részt, és mozgatva felfelé kihúzzuk.
A motorblokkban kitakarítjuk az olajleválasztó helyét, ügyelve arra hogy lehetőleg kevés koszt pergessünk a karterba.
Ezután következhet a motorolaj leengedése, amíg az olaj még csepeg a motorból, kitisztítjuk az olajvisszavezető csövet (erre a célra érdemes feláldozni egy üvegmosókefét)és a kelyhét, valamint a fedelet.

Az összeszerelés:
Az összeszerelés a szétszerelés fordítottja. Az összeszereléskor figyeljünk arra hogy az olaj-visszavezető csövet a motorblokkban lévő fülbe kell betolni.

Figyelmeztetés
Az itt leírtakat mindenki saját felelősségére és a lehető legnagyobb gondosság mellett alkalmazza!
A karterba esetlegesen bepergetett szerszámokért, szennyződésekért felelősséget nem vállalok!

©2005, Rebel